Saturday 16 August 2014

Jaka Musafir..

Ya Ilahi
Izinkan aku untuk bermusafir di duniaMu
Walau hanya sementara
Ku takpasti bilakah pengakhirannya
Yang kuharap jangan Engkau Maha Suci
Menoktahkan perjalananku
Tanpa terlebih dahulu aku menyapu tubuhku
Dengan air wudhuk tanda sayangku padaMu
Tanpa terlebih dahulu 7 anggotaku
Menghinakan diri bersujud di hadapnMu Yang Maha Segala

Ya Ilahi
Janganlah Engkau akhir perjalananku
Kerna kuingin selalu menyebut asmaMu
Disetiap solat,doa dan salamku
Jadikanlah aku
Sang Jaka yang bermusafir di dunia ini
Hanya untuk mencari redha dan taqwa

Kerna kuingin mencintai
menyayangi
Persembahkan hati dan kerinduan ini
Hanya untuk Mu..Dan segalanya untukMu..

Tuntuni diriku
Saat aku hampir terjatuh 
Saat perjalananku belum berakhir
Dan kuharap jika jika ianya akan berakhir nanti
Akhirilah dengan khusnul khatimah
Akhirilah permusafiran ini
Dengan kesetiaan tulusku padaMu
Untuk selamanya

17/8/2014
1.52 am

Bila pena sepi Jaka berbicara

No comments:

Post a Comment

AKHIRNYA AKU BERKAHWIN

Bismillahirrahmannirrahim Alhamdulillah,pada 20 Mei 2017 akhirnya selamat diriku diijabkabulkan dengan pasanganku NUR FILZAH ...