Wednesday 13 November 2013

Benda Yang Pernah kita nikmati dulu Tapi Sekarang Jarang Jumpa

Assalamualaikum..

Banyak benda/perkara yang kita lakukan atau ada dulu budak zaman sekarang tak mungkin dapat nikmati. ini kerana mereka sudah mempunyai benda lain yang menarik perhatian mereka. Mari kita tengok apa benda yang dulu kita nikmati tapi sekarang tak ada lagi.Kalau ada pun jarang-jarangla.Inilah dinamakan kenangan terindah..Haha..

1.Masih ingat lagi pada 2 kotak permainan ini?

Dingdang & Tora Datang Lagi ( Bak kata Mat Sentul dalam tv1. )Beli aje dalam RM1 dalam ada 3 @ 4 butir coklat dan permainan kanak2



2. Video tape..Nak beli video pun jenis empat segi besar.Harga boleh tahanla.First tengok kat tap filem STORMRIDERS time darjah Enam.


 

 3.Games batu bata.Ada dalam Gameboy.Sekarang dalam HP pun da canggih..


 


 4. Rancangan kartun DORAEMON.Am..am..am...Biasanya disiarkan dalam Jam 7pm di tv1.Sekaran masih ada cuma tak layan dah sebab dan besyar.





 5. Chatting guna MIRC.Rangkaian chatting paling best dan blh dapat kenalan seberapa banyak yang boleh.Tahun berakhirnya pada sekitar 2004 rasanya.Sayangnya da takde..


 Dan banyak lagilah yang ada masa dulu-dulu.Tapi sekarang jarang dah jumpa kerana kecanggihan era teknologi.Kalau sesaper yang tahu lagi,boleh berkongsi dengan saya ye..Selamat malam..










No comments:

Post a Comment

AKHIRNYA AKU BERKAHWIN

Bismillahirrahmannirrahim Alhamdulillah,pada 20 Mei 2017 akhirnya selamat diriku diijabkabulkan dengan pasanganku NUR FILZAH ...